I anledning af Junes fødselsdag har vi kigget nærmere på, hvem der investerer med June, og hvordan de gør.

I dag er det to år siden, June blev lanceret og gav danskere i alle aldre en mulighed for at komme nemt i gang med at investere. Vi er glade for at se den store interesse, der er for June og for investering som emne.

 

De fleste brugeres ønske blev opfyldt

Et af de store milepæle, vi nåede i Junes andet år, var opfyldelsen af det mest gennemgående ønske fra vores brugere: Muligheden for at flytte sin investering til en anden June-fond. Vi er meget opmærksomme på den feedback vi får hver dag fra vores engagerede brugere, og dette var, uden sammenligning, den mest efterspurgte feature.
I samme ombæring fik vi også introduceret nye June-fonde, med lavere omkostninger og screenet efter principper om ansvarlig investering. Hvis du ikke har skiftet til de nye fonde endnu, kan du gøre det her.

 

Ændringer i brugernes adfærd?

I forhold til den status vi gjorde, da June fyldte 1 år, kan vi konstatere, at der er sket nogle ændringer i den måde, vores engagerede brugere investerer med June:
• Endnu flere bruger mobilen. I dag er det næsten 2 ud af 3 brugerne, der bruger mobilen. Sidste år var det tal 42%
• Den gennemsnitlig investering er større. Sidste år var den gennemsnitlige investering 28.000 kr. Nu er den 35.000 kr.
• Lidt større geografisk spredning blandt kunder. 4000 Roskilde er ny i top 10 over postnumre, der har flest June-brugere, og der er kommet en lille smule større andel af kvindelige investorer om bord.

 

 

Der går mange fødselsdage på en langsigtet investering

Til alle jer, der har investeret med June, vil vi gerne sige tak – vi glæder os til at fejre mange flere fødselsdage med jer i fremtiden. Dem bliver der jo mange af, når man investerer langsigtet.

 


Vil du også investere?